A Meska online piacterén összekötünk több mint 4000 kézműves-design alkotóval és mindenben segítjük a köztetek létrejövő vásárlást/eladást.

Összeszedtük a leggyakoribb felhasználói kérdéseket
- bízunk benne, hogy a Tiéd is közte van 🙂

Vásárló vagyok

Kérdésem van egy termékkel kapcsolatban. Hogyan kérdezhetek a Meska eladóitól?

Többféleképpen is tudsz írni a Meskán áruló eladóknak, például:
- a boltoldalon az eladó bemutatkozása alatt az "Üzenet az eladónak" gombra kattintva, vagy
- a termékoldalon a termékleírás alatt a "Kérdésem van a termékről" linkre kattintva

Kérjük, figyelj rá, hogy Meska belső üzenetben privát elérhetőségek (e-mail cím, telefonszám, stb.) megadása nem megengedett.
Ha üzenetben rendeltél meg egy egyedi terméket, az eladó feltölti Számodra a Meskára, és így tudod majd megvenni.

Saját ötlet alapján szeretnék rendelni. Hogyan tudom egyedi elképzelésemet valóra váltani?

A Meskán közvetlen kapcsolatba tudsz lépni több ezer kézműves-design készítővel, így a legjobb helyen vagy, ha szeretnéd, hogy egyedi elképzelésedet megvalósítsák :)

Egyik lehetőség, hogy kiválasztod a Meskán azt az alkotót, vagy alkotókat, akiknek tetszenek a termékei, a stílusa, és közvetlenül őket keresed meg kéréseddel. Meska belső üzenetben megbeszélhetitek a megrendelés részleteit, még fotó küldésére is lehetőséged van. Ehhez kattints a készítő névjegyén (ezt a termékoldalon találod) az "Üzenek az eladónak" gombra, és írd meg konkrét kérésedet.
Az elképzeléseid szerint elkészült terméket a készítő feltölti a Meskára, ahol meg tudod vásárolni azt.

Ha nincs kiválasztott konkrét alkotó, akivel szeretnéd elkészíttetni a terméket, vagy nem elég konkrét a megrendelésed, akkor használd a Kívánságdoboz funkciót! Ezt a nyitólapon legörgetve találod (https://www.meska.hu/Megrendelesek). Az erre a felületre érkezett megrendeléseket sok készítő olvassa, és Meska belső üzenetben jelentkezik majd közülük aki vállalná a megvalósítást.

Regisztráció/Felhasználói fiók
Nem tudok regisztrálni. Mit tegyek?

Kérjük, próbáld meg még egyszer a regisztrációt - ellenőrizd, hogy valós e-mail címet adtál-e meg.
Ha továbbra sem sikerülne a regisztráció, akkor írd meg nekünk, hogy milyen módon próbáltál regiszrálni (fejlécből, vásárlás vagy üzenetírás közben), hol akadtál el és milyen hibaüzenettel találkoztál, és utánanézünk, hogy mi lehet a gond.

Nem tudok belépni. Mit tegyek?

Az alábbi problémákkal szoktunk találkozni:
- nem azzal az e-mail címmel regisztráltál, amivel belépni próbálsz
- véletlenül egy üres "space" karakter vagy valami más kerül az e-mail cím vagy a jelszó elé vagy mögé
Ha nem emlékszel jelszavadra, tudsz új jelszót is kérni: https://www.meska.hu/ForgotPassword

Cégként szeretnék regisztrálni. Milyen adatokat adjak meg?

Vásárláskor külön tudod megadni a szállítási nevet és címet, valamint a számlázási nevet és címet.
Céges adatok megadásakor a név és a cím mellett az adószámodra is szükség lesz. Az így megadott adatokra állítja ki a termék eladója a számlát.
Ha vásárlást követően szeretnél módosítani a számlázási adatokon, kérjük, vedd fel a kapcsolatot az eladóval, akitől a terméket vásároltad. A vásárlási visszaigazoló e-mailben megtalálod elérhetőségi adatait.

Törölni szeretném a profilom. Hogyan tudom megtenni?

Profilod törlését a Profilom/Profil menüpontok/Adatok megadása menüben (https://www.meska.hu/ModAcc) kérheted a "Profiltörlés kérése" gombra kattintva.

A törlés kérését követően adataidat eltávolítjuk az aktív rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban számlamegőrzési kötelezettség) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését, valamint az egyéb módon adott (pl. hírlevél feliratkozás) további hozzájárulások alapján történő adatkezeléseket.

Az eltávolítás után a felhasználói fiók későbbi visszaállítására semmilyen formában nincs lehetőség.

Vásárlás menete, fizetési lehetőségek
Hogyan tudok vásárolni?

Csak tedd kosárba a kinézett terméket, válassz szállítási módot és a kosár oldalán kattints a lap alján található Megveszem gombra. Ha nem voltál belépve az oldalra, akkor be kell jelentkezned, vagy ha még nem regisztráltál, meg kell adnod a vásárláshoz szükséges adataidat.

Ha ajándékba, másnak szeretnéd eljuttatni a terméket, akkor ezt a kosár oldalon az "Ajándékba küldöm" bepipálásával jelezd, és személyes üzeneted kíséretében közvetlenül a megajándékozott címére fog megérkezni a csomag.

Ha Meska Ajándékutalványod összegét szeretnéd levásárolni, akkor a kosár oldalon kell megadnod az Ajándékutalvány kódját, ezt követően azonnal látni fogod a kosár oldalán, hogy a beváltott Ajándékutalvány összegét levontuk a fizetendő végösszegből.

Ha olyan termék van a kosaradban, melynek eladója elfogad bankkártyás fizetést, a kosár oldalán a "Megveszem Bankkártyával fizetem" gombra kattintva azonnal ki is tudod fizetni a termékeket. Utólag a Profilom/Vásárolt termékeim menüben is ki tudod fizetni bankkártyával a megvásárolt termékeket.

Hogyan tudok fizetni?

A termék árát közvetlenül a készítő/eladó részére fizeted ki.

A fizetés általában bankkártyával, átutalással vagy utánvéttel történik.
A Meska eladóinak nagy része már bankkártya elfogadó, akik nem, ott átutalással vagy utánvéttel tudsz fizetni a termékért.

A fizetési és szállítási feltételek eladónként változnak, tehát mindig az adott termékre nézve tekintsd meg a fizetési feltételeket a termékoldalon a Szállítás(i info) fülre kattintva. A kosár oldalán tudod majd kiválasztani a szállítási módot és ha az eladó bankkártya elfogadó, akkor a kosárban a "Megveszem Bankkártyával fizetem" gombra kattintva tudod kifizetni a terméket. Átutalás esetén vásárlást követően az eladótól fogod megkapni az átutaláshoz szükséges adatokat.

Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, mert probléma esetén ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.

Bankkártyával tudok vásárolni?

A termék árát közvetlenül a készítő/eladó részére fizeted ki. A Meska eladóinak nagy része már bankkártya elfogadó, akik nem, ott átutalással vagy utánvéttel lehet csak fizetni.

Ha kizárólag bankkártyával fizethető termékek között szeretnél böngészni, minden terméklistában a "Szűrők" segítségével be tudod kapcsolni, hogy "Bankkártyával fizethető", így csak a bankkártyával megvásárolható termékeket látod majd.

Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, mert probléma esetén élvezheted a Meska Garancia előnyeit: ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.

Meska Ajándékutalványomat hogyan tudom beváltani?

Ajándékutalvánnyal bármelyik termék megvásárolható, amit a Meskán látsz.

Tedd kosárba a választott termék(ek)et, majd a kosár oldalon jelöld meg a termék(ek) mellett, hogy "Ajándékkártyával fizetem". Ekkor tudod megadni az Ajándékutalványon szereplő egyedi kódot. A kosár oldalának alján látni is fogod az összesítésben, hogy a beváltott Ajándékutalvány összegét levontuk a fizetendő végösszegből.

Fontos, hogy az Ajándékutalvány egy vásárlás során, de akárhány termék vásárlására felhasználható, ezért figyelj arra, hogy lehetőleg a teljes összegét levásárold.

Az Ajándékutalvány többféle címletben elérhető és értéktől függően egy vagy több boltból összeválogatott termékekre váltható be, az alábbiak szerint: 
- az 5.000 és 8.000 forintos Ajándékutalvány - egy boltból összeválogatott termék(ek)re,
- a 10. és 15.000 forintos Ajándékutalvány - két boltból összeválogatott termékekre,
- a 20. és 30.000 forintos Ajándékutalvány - három boltból összeválogatott termékekre,
- az 50.000 forintos Ajándékutalvány - öt boltból összeválogatott termékekre váltható be.

Utánvéttel hogyan tudok vásárolni?

A termék árát közvetlenül a készítő/eladó részére fizeted ki. A szállítási és fizetési feltételek eladónként változnak, tehát mindig az adott termékre nézve tekintsd meg a szállítási és fizetési feltételeket a termékoldalon a Szállítás(i info) fülre kattintva.

Mivel a Meska eladói többnyire mikrovállalkozások, így általában az előre fizetést részesítik előnyben. Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, mert probéma esetén élvezheted a Meska Garancia előnyeit: ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.

Külföldiként vásárolhatok-e?

Igen!

Külföldi vásárlás és szállítás is lehetséges, a termékoldalakon azonban csak a magyarországi szállítási költségeket látod, így azt javasoljuk, hogy vásárlás előtt egyeztess erről a kinézett termék készítőjével.
Az eladónak a termékoldalon a termékleírás alatt a "Kérdésem van a termékről" linkre kattintva tudsz üzenetet írni.

Ha ajándékba, másnak, egy magyarországi címre szeretnéd eljuttatni a terméket, akkor ezt a kosár oldalon az "Ajándékba küldöm" bepipálásával  jelezd, és személyes üzeneted kíséretében közvetlenül a megajándékozott címére fog megérkezni a csomag.

Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, egyrészt mert ennek külföldi kártya esetén sincs költsége, másrészt mert probléma esetén ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.

Céges számlára tudok vásárolni?

Ha kizárólag a céges számlára vásárolható termékek közt szeretnél böngészni, akkor javasoljuk, hogy használd a találati és kategórialisták tetején lévő szűrőt - itt be tudod jelölni, hogy csak a "Céges számlára vásárolható" termékek érdekelnek. 

Átvételi és szállítási lehetőségek
Hol tudom személyesen átvenni a terméket?

A Meskán látható termékeket közvetlenül a termék készítőitől veheted át (és nekik kell kifizetni is).

A vásárlás pillanatában megküldjük a vásárolt termék készítőjének elérhetőségi adatait (és neki a Tiédet), hogy fel tudjátok venni egymással a kapcsolatot és megbeszélhessétek a fizetés-átadás részleteit.

Ha az eladó vállal személyes átadást, a termékoldalon, a Szállítás(i info) fülön láthatod, hogy hol biztosít erre lehetőséget. Ha ez nem megoldható Számodra, javasoljuk a postázást.

Milyen szállítási módok közül választhatok?

A termék árát közvetlenül a készítő/eladó részére fizeted ki.

A szállítási és fizetési feltételek eladónként változnak, tehát mindig az adott termékre nézve tekintsd meg a szállítási és fizetési feltételeket a termékoldalon a Szállítás(i info) fülre kattintva.

Nem sikerült bankkártyával fizetnem. Mit tegyek?

A Profilom/Vásárolt termékeim menüpontban a termék képe melletti bankkártya ikonokra kattintva utólag is bármikor ki tudod fizetni bankkártyával a terméke(ke)t.

Nem érkezett meg a termék. Mit tegyek?

Először mindenképp próbáld meg felvenni a kapcsolatot az eladóval. Az eladóról minden infót megtalálsz a Profilom/Vásárlásaim menüpontban: Meska belső üzenetet is tudsz onnan írni az eladónak, és még a telefonszámát is megtalálod.

Ha nem sikerül a kapcsolatfelvétel vagy más olyan problémába ütközöl amihez a Meska ügyfélszolgálatának segítségére van szükséged, kérjük, írj nekünk a lap alján található gombra kattintva, és segítünk!

Ha írsz nekünk, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segíteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, stb.

Megvásárolt termékkel kapcsolatban problémám van. Mit tegyek?

Először mindenképp az eladóval vedd fel a kapcsolatot, írd meg neki, hogy mi a probléma.

Az eladóról minden infót megtalálsz a Profilom/Vásárlásaim menüpontban: Meska belső üzenetet is tudsz onnan írni az eladónak, és még a telefonszámát is megtalálod.

Az elállási feltételekkel kapcsolatos, valamint a kellékszavatossági és termékszavatossági információkat itt találod: https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek

Ha nem sikerül a kapcsolatfelvétel az eladóval vagy más olyan problémába ütközöl amihez a Meska ügyfélszolgálatának segítségére van szükséged, kérjük, írj nekünk a lap alján található gombra kattintva, és segítünk!

Ha írsz nekünk, kérjük, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segíteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, mi a pontos probléma, stb.

Az adásvétellel kapcsolatban problémám van. Mit tegyek?

Először mindenképp az eladóval vedd fel a kapcsolatot, írd meg neki, hogy mi a probléma. Az eladóról minden infót megtalálsz a Profilom/Vásárlásaim menüpontban: Meska belső üzenetet is tudsz onnan írni az eladónak, és még a telefonszámát is megtalálod.

Ha nem sikerül a kapcsolatfelvétel az eladóval vagy más olyan problémába ütközöl amihez a Meska ügyfélszolgálatának segítségére van szükséged, írj nekünk a lap alján található gombra kattintva, és segítünk!

Ha írsz nekünk, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, mi a pontos probléma, stb.

Az elállási feltételekkel kapcsolatos, valamint a kellékszavatossági és termékszavatossági információkat itt találod: https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek

Hogyan tudok elállni a vásárlástól?

Vedd fel a kapcsolatot az eladóval, írd meg neki, hogy mit szeretnél.

Az elállási feltételekkel kapcsolatos, valamint a kellékszavatossági és termékszavatossági információkat itt találod: https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek

Az eladóról minden infót megtalálsz a Profilom/Vásárlásaim menüpontban: Meska belső üzenetet is tudsz onnan írni az eladónak, és még a telefonszámát is megtalálod.

Technikai problémát szeretnék bejelenteni

Írj nekünk az oldal alán található "Lépj kapcsolatba a Meska piactér ügyfélszolgálatával" gombra kattintva.

Gyorsabban tudunk segíteni, ha minél részletesebben leírod a problémát, csatolj akár képernyőképet is, az mindig nagy segítség nekünk. Küldd az oldal linkjét ahol tapasztaltad a problémát, másold be a látott hibaüzenetet; bármi amivel konkretizálni tudod a jelenséget, segíteni fog nekünk a jelenség megértésében, javításában.

Ha olyan jellegű a hiba, ami ellehetetleníti az oldal használatát és akár éjszakai vagy hétvégi megoldást kíván, akkor riasztást is tudsz küldeni nekünk az üzeneted alatti doboz bepipálásával.

Javaslatom, észrevételem van

Előre is köszönjük, ha megírod konkrét javaslataidat a Meskával kapcsolatban!

Még ha nem is tudunk mindent azonnal megvalósítani, nagyon szeretjük az ilyen visszajelzéseket, mert mind más-más szemszögből láttatják velünk az oldalt, és sokat segítenek az így összegyűlt javaslatok a későbbi ötletelésekben vagy a fejlesztések pontosításakor.

Az oldal alján található "Lépj kapcsolatba a Meska piactér ügyfélszolgálatával" gombra kattintva tudsz nekünk írni.

Nem reagál az eladó. Mit tegyek?
Már megvásároltam/kifizettem a terméket.

Először mindenképp próbáld meg felvenni a kapcsolatot az eladóval. Az eladóról minden infót megtalálsz a Profilom/Vásárlásaim menüpontban: Meska belső üzenetet is tudsz onnan írni az eladónak, és még a telefonszámát is megtalálod.

Ha semmilyen módon nem sikerül a kapcsolatfelvétel, és már megvásároltad, netán ki is fizetted a terméket a Meskán, kérjük, írj nekünk a lap alján található gombra kattintva, és segítünk kideríteni, hogy mi lehet a probléma.

Ha írsz nekünk, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, stb.

Még nem vettem meg a terméket.

Ha egy eladónak írtál Meska belső üzenetet, de nem válaszolt, érdemes még egyszer ráírnod.

Ha megvásárolod a terméket, akkor az eladóról minden infót megtalálsz a Profilom/Vásárlásaim menüpontban: Meska belső üzenetet is tudsz onnan írni az eladónak, és még a telefonszámát is megtalálod.

Ha egyedi rendeléssel kapcsolatban írtál neki, érdemes lehet megkeresned egy másik, hasonló termékeket készítő alkotót is, vagy akár használd a Kívánságdoboz funkciót! Ezt a nyitólap alján a bal oldali dobozban találod (https://www.meska.hu/Megrendelesek).
Az erre a felületre érkezett megrendeléseket sok készítő olvassa, és Meska belső üzenetben jelentkezik majd közülük, aki vállalná a megvalósítást.

Eladó vagyok

Mit tegyek az első eladás után?

A tranzakció közted és a vásárló között zajlik, a Meska a felületet biztosítja mindehhez.

Ha bizonytalan vagy valamiben, az alábbi tematikus gyűjteményben összeszedtünk minden tudnivalót arról, hogy

- lépésről-lépésre hogyan érdemes kialakítanod boltodat,
- mit-hol találsz a Meskán,
- mit tegyél első eladáskor,
- és sok minden mást.

Érdemes ezt a cikket átolvasnod és lementened későbbre is: https://www.meska.hu/Blog/post/HogyanlegyelsikereseladoaMeskantechnikaiinfokegyhelyen?p=cG9zdF9pZD0xNzE3.

Számlázási, adózási kérdések, tudnivalók

A Meskán való árusításra is ugyanazok az adózási szabályok vonatkoznak az eladóra, mintha bárhol máshol árusítaná saját készítésű termékeit.

Válaszul idemásoljuk a NAV részünkre írt hivatalos állásfoglalását a kérdésben:

"A szellemi szabadfoglalkozás kifejezés nem adójogi kategória, az ilyen tevékenységet végző magánszemélyek - mint például a művészeti alkotásokat előállító személyek is - adóazonosító jel birtokában gyakorolhatják tevékenységüket, azonban amennyiben jellemzően rendszeresen vagy üzletszerűen folytatják azt, akkor adószámot kell igényelniük az állami adóhatóságtól, illetőleg egyéni vállalkozói igazolványt kell igényelniük a székhelyük szerint illetékes okmányirodától, és esetlegesen bekerülnek az ÁFA-tv. hatálya alá is."

Folyamatos és naprakész adózási tanácsokat sajnos nem tudunk nyújtani, mert ez nem tartozik cégünk profiljába.

További kérdések esetén, kérjük keress meg egy könyvelőt vagy adótanácsadót.

Regisztráció/Felhasználói fiók
Nem tudok belépni. Mit tegyek?

Az alábbi problémákkal szoktunk találkozni:
- nem azzal az email címmel vagy regisztrálva, mint amivel belépni próbálsz
- véletlenül egy üres "space" karakter vagy valami más kerül az e-mail cím vagy a jelszó elé vagy mögé

Ha nem emlékszel jelszavadra, tudsz új jelszót is kérni: https://www.meska.hu/ForgotPassword

Meg lehet változtatni a felhasználónevem?

Igen!
A változtatás adminisztrációs költsége: 2000 Ft. Ezt az összeget, a módosítást követően egyenlegedből vonjuk le.  
Ha megvan, hogy mi legyen az új név, akkor kattints az oldal alján a "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra és írd meg a választott felhasználónevet.
Figyelj arra, hogy be legyél jelentkezve jelenlegi fiókodba és mindenképp úgy írj nekünk, hogy meggyőződhessünk, valóban a fiók tulajdonosa kéri a névmódosítást.

Cégként szeretnék regisztrálni. Milyen adatokat adjak meg?

A Fiókom/Adatok megadása menüpont alján kell megadnod azt a számlázási nevet, címet, és adószámot is, amire szeretnéd, hogy kiállítsuk a Meska részére fizetendő díjak utáni számlát.

Tehát amikor feltöltöd Meska egyenleged, a számlát automatikusan arra a névre és címre állítjuk ki, amit a Fiókom/Adatok megadása menü alján megadtál.

Lehet több boltot üzemeltetni?

Igen!
Annyit kérünk, hogy írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva és írd meg, hogy miért szeretnél másik boltot és milyen termékeket tervezel az új boltban árulni.
Több bolt nyitásához előzetes adminisztrátori jóváhagyás szükséges, feltétel még, hogy az egyenleged rendezett legyen (ne legyen tartozásod).

Szüneteltetném boltom, hogyan tudom ezt megtenni?

Ha boltodban egy ideig szüneteltetni szeretnéd az árusítást, használhatod a Fiókom/Boltom beállításai menüben a bolt szabadságolása funkciót.

Itt megadhatod, hogy meddig nem szeretnéd, hogy termékeidet megvásárolhassák. A megadott időszakban is megjelennek termékeid a Meskán, azonban nem lesznek megvásárolhatók.

Törölni szeretném a fiókom. Hogyan tudom megtenni?

 - Ha törlöd aktív termékeidet boltodból, akkor termékeid nem jelennek meg a listázásokban.  Ha Meska egyenleged pozitívban van, boltod üres adatlapja továbbra is elérhető, eladott termékeid is viszanézhetők, ha azokat nem törölted. Emellett ha valaki például korábban kedvencnek jelölte boltodat, továbbra is megtalál kedvencei között.
Ha később szeretnél mégis megjelenni a Meskán, csak töltsd fel termékeid és azok azonnal megjelennek.

- Ha szeretnéd, hogy boltod üres adatlapja se jelenjen meg és boltod neve eltűnjön követőid listájából is, akkor írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva és boltodat inaktiváljuk.
Ha később mégis szeretnél megjelenni termékekkel az oldalon, egy ismételt üzenetben kérheted boltod újraaktiválását.

- Amennyiben a regisztrációnál megadott személyes adataid törlését szeretnéd,  profilod törlését a Profil beállítása/Adatkezelés menüben (https://www.meska.hu/UserSettings/privacyPolicy) kezdeményezheted a "Törlöm a profilom" gombra kattintva.

A törlés kérését követően adataidat eltávolítjuk az aktív rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban számlamegőrzési kötelezettség) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.

Az eltávolítás után a felhasználói fiók későbbi visszaállítására semmilyen formában nincs lehetőség.

Meska bolt kialakítása
Hogyan alakítsam ki a saját boltomat?

Eladóként saját boltfelületedet a www.meska.hu/shop/márkanév oldalon keresztül éred el, természetesen saját márkanevedet behelyettesítve.

A Profilom/Bolt beállításai menüben fel tudsz tölteni egyedi fejlécképet, valamint egy rövid bemutatkozót is a bolthoz.

Boltodon belül egyéni kategóriákat, ún. polcokat hozhatsz létre, ezzel is kényelmesebbé téve az eligazodást a vevők számára.

Termékeid sorrendjét is alakíthatod boltodon belül, a kívánt alapértelmezett listázást, illetve az egyedi sorrendet a Bolt beállításai/Általános menüpontban a Megjelenés címszó alatt tudod beállítani.

Boltnyitás után boltod inaktív, azaz még nem látható a Meska nyilvános felületein.  Amennyiben sikeresen végigmentél a boltnyitási folyamaton (boltnyitáshoz szükséges adatok megadása, profilkép és 3 termék feltöltése), boltod aktiválását a Profilom/Eladok a Meskán menüpontból kérheted a "Boltaktiválás kérése" gombra kattintva. 

Hogyan tudok terméket feltölteni?

Termékedet többféle módon is felviheted:

- Fiókom/Új termék felvitele menü szolgál az új termékek felvitelére

- Fiókom/Saját termékeim menüből a "Hasonló termék felvitele"-n keresztül úgy tudsz feltölteni terméket, hogy nem kell minden adatot beírnod, persze vigyázz, hogy a termékre vonatkozó adatokat mindenképp átírd!

- A Fiókom/Eladott termékeim és a Fiókom/Lejárt termékeim menüből is egyszerűen újra tudod aktiválni a termékeket.

--- Ha nem találod ezeket a menüpontokat a Fiókom menüben, talán még nem nyitottad meg boltodat: Fiókom/Boltot nyitok menüre kattintasz és megadod a boltnyitáshoz szükséges adataidat, máris látni fogod a bolthoz és a termékfeltöltéshez kapcsolódó menüpontokat is.

A feltöltött termékek megvásárlásig, vagy négy hónapig, azaz 120 napig láthatók a Meskán.
Ezt követően természetesen újra tudod aktiválni a lejárt terméket. 

Milyen termékeket árulhatok?

A Meskán olyan termékeket lehet árulni, melyet az eladó részben vagy teljesen, valamely képzőművészeti, iparművészeti vagy népművészeti technika alkalmazásával saját maga készített, illetve olyan élelmiszert, melyet saját maga, házilagos eljárással készített, tehát a termék a létrehozása során rendelkezik az egyedi alkotói mozzanattal.

Ezek a termékek attól egyediek, hogy egyenként, kézzel készültek, ezért két tökéletesen egyforma darab megalkotása nem lehetséges. A termék leírásában fel kell tüntetni, hogy pontosan mi az, amit az eladó adott hozzá a termékhez, és mi az, amit már készen vásárolt hozzá.

Hogyan tudom megszüntetni boltomat? Törölni szeretném a fiókom.

- Ha törlöd aktív termékeidet boltodból, akkor termékeid nem jelennek meg a listázásokban.  Ha Meska egyenleged pozitívban van, boltod üres adatlapja továbbra is elérhető, eladott termékeid is viszanézhetők, ha azokat nem törölted. Emellett ha valaki például korábban kedvencnek jelölte boltodat, továbbra is megtalál kedvencei között.
Ha később szeretnél mégis megjelenni a Meskán, csak töltsd fel termékeid és azok azonnal megjelennek.

- Ha szeretnéd, hogy boltod üres adatlapja se jelenjen meg és boltod neve eltűnjön követőid listájából is, akkor írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva és boltodat inaktiváljuk.
Ha később mégis szeretnél megjelenni termékekkel az oldalon, egy ismételt üzenetben kérheted boltod újraaktiválását.

- Amennyiben a regisztrációnál megadott személyes adataid törlését szeretnéd,  profilod törlését a Profil beállítása/Adatkezelés menüben (https://www.meska.hu/UserSettings/privacyPolicy) kezdeményezheted a "Törlöm a profilom" gombra kattintva.

A törlés kérését követően adataidat eltávolítjuk az aktív rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban számlamegőrzési kötelezettség) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.

Az eltávolítás után a felhasználói fiók későbbi visszaállítására semmilyen formában nincs lehetőség.

Szállítás és fizetés
Hogyan tudom beállítani a szállítási módokat?

Hogy milyen szállítási (és fizetési) módokat kínálsz vevőidnek, az teljes mértékben Rajtad múlik.

A szállítási információt kétféle módon tudod megadni. A Fiókom/Bolt beállítása/Szállítás lapfülön alapértelmezett szállítási módokat és költségeket tudsz feltüntetni. Az ide beírt szállítási módok fognak megjelenni minden olyan termékednél, amit nem egyedi szállítással töltesz fel.

Egyedi szállítási módokat és költségeket pedig a termékfeltöltés során, a 6. pont kitöltésével tudsz megadni.

Milyen fizetési módokat nyújthatok?

A tranzakció közted és a vásárló között zajlik, a Meska a felületet biztosítja mindehhez. Hogy milyen fizetési módokat kínálsz vevőidnek (bankkátyás fizetés, előreutalás, készpénz vagy esetleg utánvét), azt te öntöd el.

Mikor kapom meg a bankkártyás vásárlás összegét?

Ha bankkártáyval vásárolnak boltodból, a fizetett összeg azonnal megjelenik Barion egyenlegedben, azonban még befoglalt státuszban van, tehát még nem tudsz hozzáférni.

Postázd/küldd el (vagy személyes átvétel esetén add át) a terméket a vevőnek, és jelezd a Fiókom/Eladott termékeim menüben a termék melletti "Postázva" gombra kattintva, hogy ez megtörtént. A "Postázva" jelölést követően 8 nap elmúltával válik elérhetővé az összeg Barion egyenlegedben.

Nagyon részletesen, minden információt a Barion elfogadásról itt találsz:
http://www.meska.hu/Blog/post/BankkartyasfizeteslehetosegeaMeskahun?p=cG9zdF9pZD0xMjQ2

Díjfizetés és Meska egyenleg
Milyen díjakat kell fizetnem és hogyan?

Regisztráció és a saját boltfelület kialakítása ingyenes.

Egy termék feltöltése 20 Ft + Áfa; ezért az összegért a termék eladásig, vagy 120 napig jelenik meg a Meskán. Sikeres értékesítés esetén a vételár 10%-a + Áfa (min. 80 Ft + Áfa) fizetendő.

A mindenkori érvényes részletes díjszabást itt találod: https://www.meska.hu/Static/dijszabas

A Meska fizetős szolgáltatásait előfizetéses rendszerben tudod igénybe venni. A Fiókom/Meska egyenlegem menüben tudod nyomonkövetni aktuális egyenlegedet. Ugyanezen a menün keresztül tudod bankkártyás fizetéssel feltölteni Meska egyenleged, vagy itt találod meg az átutaláshoz szükséges adatokat is.

Bankkártyás egyenlegfeltöltés: https://www.meska.hu/Barion/egyenlegfeltoltes 

Hol találom a befizetéseimről a számlákat és a levont díjakat?

A Fiókom/Meska egyenlegem menüpontban (https://www.meska.hu/Balance) tudod részletesen nyomon követni befizetéseidet és költségeidet.

A felső táblázatban a Számla letöltés oszlopban tudod letölteni a befizetéseid után kiállított számlákat. A számlákat a Fiókom/Adatok megadása menüben a lap alján megadott számlázási névre és címre állítjuk ki. 

Mennyi a banki átutalásos egyenlegfeltöltés átfutási ideje?

A befizetés beérkezését követő 1 munkanapon belül lekönyveljük az utalásokat. Az utalás bekönyveléséről értesítőt küldünk Meska belső üzenetben. Ha az utalást követő 3. munkanapig sem kapsz értesítőt, kérjük vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a Meska alsó láblécében található Kapcsolat menüponton keresztül. Javasoljuk, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében csatolj egy képet a befizetést igazoló bizonylatról.

Az utalás beérkezését követően befizetésedről elektronikus számlát állítunk ki, melyet feltöltünk a Fiókom/Meska egyenlegem-számlázás menüpontba.

Lehetőséged van bankkártyás egyenlegfeltöltésre is - ezt a Fiókom/Egyenlegfeltöltés menüben tudod kezdeményezni. Ha így fizeted be egyenleged, akkor a fizetés pillanatában, átfutási idő nélkül automatikusan jóváírásra is kerül befizetésed.



Hogyan tudom egyenlegem azonnal feltölteni?

Lehetőséged van bankkártyás egyenlegfeltöltésre is - ezt a Fiókom/Egyenlegfeltöltés menüben tudod kezdeményezni. Ha így fizeted be egyenleged, akkor a fizetés pillanatában, átfutási idő nélkül automatikusan jóváírásra is kerül befizetésed.

Adózás és Számlázás
Hogyan kell adózni a Meskán értékesített termékek után?

A Meskán való árusításra is ugyanazok az adózási szabályok vonatkoznak az eladóra, mintha bárhol máshol árusítaná saját készítésű termékeit.

Válaszul idemásoljuk a NAV részünkre írt hivatalos állásfoglalását a kérdésben:

"A szellemi szabadfoglalkozás kifejezés nem adójogi kategória, az ilyen tevékenységet végző magánszemélyek - mint például a művészeti alkotásokat előállító személyek is - adóazonosító jel birtokában gyakorolhatják tevékenységüket, azonban amennyiben jellemzően rendszeresen vagy üzletszerűen folytatják azt, akkor adószámot kell igényelniük az állami adóhatóságtól, illetőleg egyéni vállalkozói igazolványt kell igényelniük a székhelyük szerint illetékes okmányirodától, és esetlegesen bekerülnek az ÁFA-tv. hatálya alá is."

Folyamatos és naprakész adózási tanácsokat sajnos nem tudunk nyújtani, mert ez nem tartozik cégünk profiljába.

További kérdések esetén, kérjük keress meg egy könyvelőt vagy adótanácsadót.

Magánszemélyként nyithatok-e boltot?

Ha a magánszemélyként szeretnél árulni az oldalon, akkor kérjük, pipáld be ezt a Fiókom/Profil menüpontok/Adatok megadása menüben itt: a "Csak akkor töltsd ki, ha eladni is szeretnél a Meskán" cím alatt.

Ha ezt megtetted, akkor részünkről nincs technikai akadálya az árusításnak. Ez azért szükséges, hogy a Meska a szabályoknak megfelelő számlát tudjon befizetéseidről Részedre kiállítani.

Hogyan állítsam ki a számlát, ha Ajándékkártyával fizettek boltomban?

Ajándékkártyás vásárláskor a számlát a vásárló nevére kell kiállítanod, ugyanúgy, mint máskor. A számlára utalásos fizetési módot írj.

Ilyen esetben csak annyi a különbség, hogy a pénz a Meskától érkezik, de a Meska részére nem kell számlát kiállítanod - az Ajándékkártya csak egy fizetési, pénzhelyettesítő eszköz. A Meska nem állít ki számlát a vásárló részére abban az esetben sem ha ajándékkártyával vásárol, hiszen a terméket nem a Meskától vásárolta. Ezt Neked, a terméket értékesítőnek kell megtenned. Amikor magát az Ajándékkártyát vásárolja meg valaki, arról természetesen kap számlát a Meskától.

Adásvétellel kapcsolatban felmerülő problémák
Nem reagál a vevő. Mit tegyek?

A Meska Felhasználási Feltételei szerint: "Az Eladónak és a Vásárlónak a megrendelés megerősítése pillanatától számítva 3 munkanapon belül kell felvenni a kapcsolatot egymással."

Ezt követően a Vásárlónak két hét áll rendelkezésére, hogy a vételi ajánlatát teljesítse, azaz megvásárolja a Honlapon meghirdetett terméket. Az Eladónak lehetősége van arra, hogy a két hetes határidőt saját felelősségére meghosszabbítsa."

Persze itt több eset is lehetséges:

- Vásárolt, de még nem fizetett a vevő: próbáld meg felvenni a kapcsolatot a vásárlóval üzenetben. Ha nem jelentkezik, tapasztalatunk szerint érdemes még egyszer kezdeményezni a kapcsolatfelvételt, amenniyben ez sem járna sikerrel, akkor jelentsd az adásvétel sikertelenségét, ekkor töröljük az adásvételt: az eladási jutalékot jóváírjuk, a termék ismét megjelenik boltodban.

- Vásárolt és már fizetett: küldd el a vásárló részére a terméket a megadott szállítási címre a vásárló által kért módon.

- Egyedi terméket rendelt, ami elkészült, de még nem vásárolt és nem fizetett:
ha üzenetben egyedi terméket rendelnek tőled, mindig töltsd fel a terméket a Meskára még mielőtt nekiállnál elkészíteni, mert magával a vásárlással jön létre köztetek a szerződés, ekkor kapod meg a vásárló pontos adatait.
Sőt, nagyobb értékű vagy speciális termék esetén akár kérj előleget vagy a vételár előre fizetését!

Mikor tud elállni a vásárló az adásvételtől?

A vevő a termék átvételét követő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ez a jog azonban csak a természetes személyeket illeti meg, tehát cégeket, vállalkozókat nem. Ennek ellenére azt javasoljuk, hogy kezeld rugalmasan az elállási szándékot, hosszútávon ez a hozzállás kifizetődik.

Van néhány további kitétel, amely esetben a vásárló nem állhat el, ezekről itt találsz részletes leírást:https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek

Elállhatok-e eladóként az adásvételtől?

Igen, azonban kérjük, hogy ezt csak valóban nyomós indok esetén tedd meg.

Hogyan kapom vissza a jutalékot, ha nem jön létre az adásvétel?

 Ha nem jött létre az adásvétel, jelentsd a Profilom/Eladások menüpontban (a termék képe melletti három pöttyre kattintva tudod ezt kezdeményezni) miután semlegesen vagy negatívan értékelted az adásvételt. Ezt követően az adásvételt töröljük, az eladási jutalékot egyenlegedben jóváírjuk, a terméket pedig újra aktív státuszba helyezzük. Az eladó hibájából meghiúsuló adásvételek esetében (pl. a vállalt határidőre nem tud teljesíteni) a jutalék jóváírására nincs mód.

Technikai problémát szeretnék bejelenteni

Írj nekünk az oldal alán található "Lépj kapcsolatba a Meska piactér ügyfélszolgálatával" gombra kattintva.

Gyorsabban tudunk segíteni, ha minél részletesebben leírod a problémát, csatolj akár képernyőképet is, az mindig nagy segítség nekünk. Küldd az oldal linkjét ahol tapasztaltad a problémát, másold be a látott hibaüzenetet, vagy bármi amivel konkretizálni tudod a jelenséget, segíteni fog nekünk a jelenség megértésében, javításában.

Ha olyan jellegű a hiba, ami ellehetetleníti az oldal használatát és akár éjszakai vagy hétvégi megoldást kíván, akkor bepipálással riasztást is tudsz küldeni nekünk.

Javaslatom, észrevételem van

 Előre is köszönjük, ha megírod konkrét javaslataidat a Meskával kapcsolatban!

Még ha nem is tudunk mindent azonnal megvalósítani, nagyon szeretjük az ilyen visszajelzéseket, mert mind más-más szemszögből láttatják velünk az oldalt,
és sokat segítenek az így összegyűlt javaslatok a későbbi ötletelésekben vagy a fejlesztések pontosításakor.

Az oldal alján található "Lépj kapcsolatba a Meska piactér ügyfélszolgálatával" gombra kattintva tudsz nekünk írni. 

Nem találtad meg, amit kerestél?

Lépj kapcsolatba egy...

Háromféleképpen is tudsz írni a Meskán áruló eladóknak:


  • termékoldalon a leírás alatt "Kérdésem van a termékről" linkre kattintva
  • termékoldalon a jobb oldali dobozban az "Üzenet az eladónak" gombra kattintva
  • boltos adatlapján a bemutatkozom dobozban "Üzenet az eladónak" gombra kattintva.
vagy
Lépj kapcsolatba a...

Kapcsolat a Meska piactérrel

Üzenetedre az egyik Meska munkatárs munkanapokon 48 órán belül válaszol Neked.