A Meska online piacterén összekötünk több mint 4000 kézműves-design alkotóval és mindenben segítjük a köztetek létrejövő vásárlást/eladást.
Összeszedtük a leggyakoribb felhasználói kérdéseket
- bízunk benne, hogy a Tiéd is közte van 🙂
Vásárló vagyok
- a boltoldalon az eladó bemutatkozása alatt az "Üzenet az eladónak" gombra kattintva, vagy
- a termékoldalon a termékleírás alatt a "Kérdésem van a termékről" linkre kattintva
Kérjük, figyelj rá, hogy Meska belső üzenetben privát elérhetőségek (e-mail cím, telefonszám) megadása nem megengedett.
Ha üzenetben rendeltél meg egy egyedi terméket, az eladó feltölti Számodra a Meskára, és így tudod majd megvenni.
Egyik lehetőség, hogy kiválasztod a Meskán azt az alkotót, vagy alkotókat, akiknek tetszenek a termékei, a stílusa, és közvetlenül őket keresed meg kéréseddel. Meska belső üzenetben megbeszélhetitek a megrendelés részleteit, még fotó küldésére is lehetőséged van. Ehhez kattints a készítő névjegyén (ezt a termékoldalon találod) az "Üzenek az eladónak" gombra, és írd meg konkrét kérésedet.
Az elképzeléseid szerint elkészült terméket a készítő feltölti a Meskára, ahol meg tudod vásárolni azt.
Ha nincs kiválasztott konkrét alkotó, akivel szeretnéd elkészíttetni a terméket, vagy nem elég konkrét a megrendelésed, akkor használd a Kívánságdoboz funkciót! Ezt a nyitólapon legörgetve találod (https://www.meska.hu/Megrendelesek). Az erre a felületre érkezett megrendeléseket sok készítő olvassa, és Meska belső üzenetben jelentkezik majd közülük aki vállalná a megvalósítást.
Ha továbbra sem sikerülne a regisztráció, akkor írd meg nekünk, hogy milyen módon próbáltál regiszrálni (fejlécből, vásárlás vagy üzenetírás közben), hol akadtál el és milyen hibaüzenettel találkoztál, és utánanézünk, hogy mi lehet a gond.
- nem azzal az e-mail címmel regisztráltál, amivel belépni próbálsz
- véletlenül egy üres "space" karakter vagy valami más kerül az e-mail cím vagy a jelszó elé vagy mögé
Ha nem emlékszel jelszavadra, tudsz új jelszót is kérni: https://www.meska.hu/ForgotPassword
Céges adatok megadásakor a név és a cím mellett az adószámodra is szükség lesz. Az így megadott adatokra állítja ki a termék eladója a számlát.
Ha vásárlást követően szeretnél módosítani a számlázási adatokon, kérjük, vedd fel a kapcsolatot az eladóval, akitől a terméket vásároltad. A vásárlási visszaigazoló e-mailben megtalálod elérhetőségi adatait.
A törlés kérését követően adataidat eltávolítjuk az aktív rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban számlamegőrzési kötelezettség) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését, valamint az egyéb módon adott (pl. hírlevél feliratkozás) további hozzájárulások alapján történő adatkezeléseket.
Az eltávolítás után a felhasználói fiók későbbi visszaállítására semmilyen formában nincs lehetőség.
Ha ajándékba, másnak szeretnéd eljuttatni a terméket, akkor ezt a kosár oldalon az "Ajándékba küldöm" bepipálásával jelezd, és személyes üzeneted kíséretében közvetlenül a megajándékozott címére fog megérkezni a csomag.
Ha Meska Ajándékutalványod összegét szeretnéd levásárolni, akkor a kosár oldalon kell megadnod az Ajándékutalvány kódját, ezt követően azonnal látni fogod a kosár oldalán, hogy a beváltott Ajándékutalvány összegét levontuk a fizetendő végösszegből.
Ha olyan termék van a kosaradban, melynek eladója elfogad bankkártyás fizetést, a kosár oldalán a "Megveszem Bankkártyával fizetem" gombra kattintva azonnal ki is tudod fizetni a termékeket. Utólag a Profilom/Vásárolt termékeim menüben is ki tudod fizetni bankkártyával a megvásárolt termékeket.
A fizetés általában bankkártyával, átutalással vagy utánvéttel történik.
A Meska eladóinak nagy része már bankkártya elfogadó, akik nem, ott átutalással vagy utánvéttel tudsz fizetni a termékért.
A fizetési és szállítási feltételek eladónként változnak, tehát mindig az adott termékre nézve tekintsd meg a fizetési feltételeket a termékoldalon a Szállítás(i info) fülre kattintva. A kosár oldalán tudod majd kiválasztani a szállítási módot és ha az eladó bankkártya elfogadó, akkor a kosárban a "Megveszem Bankkártyával fizetem" gombra kattintva tudod kifizetni a terméket. Átutalás esetén vásárlást követően az eladótól fogod megkapni az átutaláshoz szükséges adatokat.
Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, mert probléma esetén ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.
Ha kizárólag bankkártyával fizethető termékek között szeretnél böngészni, minden terméklistában a "Szűrők" segítségével be tudod kapcsolni, hogy "Bankkártyával fizethető", így csak a bankkártyával megvásárolható termékeket látod majd.
Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, mert probléma esetén élvezheted a Meska Garancia előnyeit: ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.
Tedd kosárba a választott termék(ek)et, majd a kosár oldalon jelöld meg a termék(ek) mellett, hogy "Ajándékkártyával fizetem". Ekkor tudod megadni az Ajándékutalványon szereplő egyedi kódot. A kosár oldalának alján látni is fogod az összesítésben, hogy a beváltott Ajándékutalvány összegét levontuk a fizetendő végösszegből.
Fontos, hogy az Ajándékutalvány egy vásárlás során, de akárhány termék vásárlására felhasználható, ezért figyelj arra, hogy lehetőleg a teljes összegét levásárold.
Az 5-9.000 forintos Ajándékutalványt egy, a 10-18.000 forintost kettő, a 20-40.000 forintost három és az 50.000 forintost 5 boltban tudod levásárolni.
Mivel a Meska eladói többnyire mikrovállalkozások, így általában az előre fizetést részesítik előnyben. Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, mert probéma esetén élvezheted a Meska Garancia előnyeit: ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.
Külföldi vásárlás és szállítás is lehetséges, a termékoldalakon azonban csak a magyarországi szállítási költségeket látod, így azt javasoljuk, hogy vásárlás előtt egyeztess erről a kinézett termék készítőjével.
Az eladónak a termékoldalon a termékleírás alatt a "Kérdésem van a termékről" linkre kattintva tudsz üzenetet írni.
Ha ajándékba, másnak, egy magyarországi címre szeretnéd eljuttatni a terméket, akkor ezt a kosár oldalon az "Ajándékba küldöm" bepipálásával jelezd, és személyes üzeneted kíséretében közvetlenül a megajándékozott címére fog megérkezni a csomag.
Mi a bankkártyás fizetést javasoljuk, egyrészt mert ennek külföldi kártya esetén sincs költsége, másrészt mert probléma esetén ekkor a Meska 8 napos pénzvisszafizetési garanciája extra biztonságot ad.
A vásárlás pillanatában megküldjük a vásárolt termék készítőjének elérhetőségi adatait (és neki a Tiédet), hogy fel tudjátok venni egymással a kapcsolatot és megbeszélhessétek a fizetés-átadás részleteit.
Ha az eladó vállal személyes átadást, a termékoldalon, a Szállítás(i info) fülön láthatod, hogy hol biztosít erre lehetőséget. Ha ez nem megoldható Számodra, javasoljuk a postázást.
A szállítási és fizetési feltételek eladónként változnak, tehát mindig az adott termékre nézve tekintsd meg a szállítási és fizetési feltételeket a termékoldalon a Szállítás(i info) fülre kattintva.
Ha nem sikerül a kapcsolatfelvétel vagy más olyan problémába ütközöl amihez a Meska ügyfélszolgálatának segítségére van szükséged, kérjük, írj nekünk a lap alján található Kapcsolat a Meska ügyfélszolglatával menün keresztül, és segítünk!
Ha írsz nekünk, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segíteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, stb.
Az eladó elérhetőségeit (e-mail cím és telefonszám) a vásárlást visszaigazoló e-mailben találod, de a Meskán keresztül is tudsz neki üzenetet írni az eladó boltoldalán az eladó bemutatkozása alatt az "Üzenet az eladónak" gombra kattintva.
Az elállási feltételekkel kapcsolatos, valamint a kellékszavatossági és termékszavatossági információkat itt találod: https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek
Ha nem sikerül a kapcsolatfelvétel az eladóval vagy más olyan problémába ütközöl, amihez a Meska ügyfélszolgálatának segítségére van szükséged, írj nekünk a lap alján található Kapcsolat a Meska ügyfélszolgálatával menün keresztül, és segítünk!
Ha írsz nekünk, kérjük, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segíteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, mi a pontos probléma, stb.
Ha nem sikerül a kapcsolatfelvétel az eladóval vagy más olyan problémába ütközöl amihez a Meska ügyfélszolgálatának segítségére van szükséged, írj nekünk a lap alján található Kapcsolat a Meska ügyfélszolglatával menün keresztül, és segítünk!
Ha írsz nekünk, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, mi a pontos probléma, stb.
Az elállási feltételekkel kapcsolatos, valamint a kellékszavatossági és termékszavatossági információkat itt találod: https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek
Az elállási feltételekkel kapcsolatos, valamint a kellékszavatossági és termékszavatossági információkat itt találod: https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek
Az eladó elérhetőségeit (e-mail cím és telefonszám) a vásárlást visszaigazoló e-mailben találod, de a Meskán keresztül is tudsz neki üzenetet írni, az eladó boltoldalán az eladó bemutatkozása alatt az "Üzenet az eladónak" gombra kattintva.
Gyorsabban tudunk segíteni, ha minél részletesebben leírod a problémát, csatolj akár képernyőképet is, az mindig nagy segítség nekünk. Küldd az oldal linkjét ahol tapasztaltad a problémát, másold be a látott hibaüzenetet; bármi amivel konkretizálni tudod a jelenséget, segíteni fog nekünk a jelenség megértésében, javításában.
Ha olyan jellegű a hiba, ami ellehetetleníti az oldal használatát és akár éjszakai vagy hétvégi megoldást kíván, akkor riasztást is tudsz küldeni nekünk az üzeneted alatti doboz bepipálásával.
Még ha nem is tudunk mindent azonnal megvalósítani, nagyon szeretjük az ilyen visszajelzéseket, mert mind más-más szemszögből láttatják velünk az oldalt, és sokat segítenek az így összegyűlt javaslatok a későbbi ötletelésekben vagy a fejlesztések pontosításakor.
Az oldal alján található "Lépj kapcsolatba a Meska piactér ügyfélszolgálatával" gombra kattintva tudsz nekünk írni.
Ha semmilyen módon nem sikerül a kapcsolatfelvétel, és már megvásároltad, netán ki is fizetted a terméket a Meskán, kérjük, írj nekünk a lap alján található Kapcsolat a Meska ügyfélszolglatával menün keresztül, és segítünk kideríteni, hogy mi lehet a probléma.
Ha írsz nekünk, ne felejtsd el minél részletesebben leírni az előzményeket, pontos dátumokkal, hogy segteni tudjunk: mikor vásároltál, mikor-hogyan fizetted ki a terméket, mikor-milyen módokon léptél kapcsolatba az eladóval, mikor-milyen kommunikáció zajlott köztetek, stb.
Ha megvásárolod a terméket, akkor a vásárlást visszaigazoló e-mailben elküldjük a az elérhetőségi adatait is (e-mail cím és telefonszám).
Ha egyedi rendeléssel kapcsolatban írtál neki, érdemes lehet megkeresned egy másik, hasonló termékeket készítő alkotót is, vagy akár használd a Kívánságdoboz funkciót! Ezt a nyitólap alján a bal oldali dobozban találod (https://www.meska.hu/Megrendelesek).
Az erre a felületre érkezett megrendeléseket sok készítő olvassa, és Meska belső üzenetben jelentkezik majd közülük, aki vállalná a megvalósítást.
Eladó vagyok
Ha bizonytalan vagy valamiben, az alábbi tematikus gyűjteményben összeszedtünk minden tudnivalót arról, hogy
- lépésről-lépésre hogyan érdemes kialakítanod boltodat,
- mit-hol találsz a Meskán,
- mit tegyél első eladáskor,
- és sok minden mást.
Érdemes ezt a cikket átolvasnod és lementened későbbre is: https://www.meska.hu/Blog/post/HogyanlegyelsikereseladoaMeskantechnikaiinfokegyhelyen?p=cG9zdF9pZD0xNzE3.
Válaszul idemásoljuk a NAV részünkre írt hivatalos állásfoglalását a kérdésben:
"A szellemi szabadfoglalkozás kifejezés nem adójogi kategória, az ilyen tevékenységet végző magánszemélyek - mint például a művészeti alkotásokat előállító személyek is - adóazonosító jel birtokában gyakorolhatják tevékenységüket, azonban amennyiben jellemzően rendszeresen vagy üzletszerűen folytatják azt, akkor adószámot kell igényelniük az állami adóhatóságtól, illetőleg egyéni vállalkozói igazolványt kell igényelniük a székhelyük szerint illetékes okmányirodától, és esetlegesen bekerülnek az ÁFA-tv. hatálya alá is."
Folyamatos és naprakész adózási tanácsokat sajnos nem tudunk nyújtani, mert ez nem tartozik cégünk profiljába.
További kérdések esetén, kérjük keress meg egy könyvelőt vagy adótanácsadót.
- nem azzal az email címmel vagy regisztrálva, mint amivel belépni próbálsz
- véletlenül egy üres "space" karakter vagy valami más kerül az e-mail cím vagy a jelszó elé vagy mögé
Ha nem emlékszel jelszavadra, tudsz új jelszót is kérni: https://www.meska.hu/ForgotPassword
A változtatás adminisztrációs költsége: 2000 Ft. Ezt az összeget, a módosítást követően egyenlegedből vonjuk le.
Ha megvan, hogy mi legyen az új név, akkor kattints az oldal alján a "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra és írd meg a választott felhasználónevet.
Figyelj arra, hogy be legyél jelentkezve jelenlegi fiókodba és mindenképp úgy írj nekünk, hogy meggyőződhessünk, valóban a fiók tulajdonosa kéri a névmódosítást.
Tehát amikor feltöltöd Meska egyenleged, a számlát automatikusan arra a névre és címre állítjuk ki, amit a Fiókom/Adatok megadása menü alján megadtál.
Annyit kérünk, hogy írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva és írd meg, hogy miért szeretnél másik boltot és milyen termékeket tervezel az új boltban árulni.
Több bolt nyitásához előzetes adminisztrátori jóváhagyás szükséges, feltétel még, hogy az egyenleged rendezett legyen (ne legyen tartozásod).
Itt megadhatod, hogy meddig nem szeretnéd, hogy termékeidet megvásárolhassák. A megadott időszakban is megjelennek termékeid a Meskán, azonban nem lesznek megvásárolhatók.
Ha valaki például korábban kedvencnek jelölte boltodat, továbbra is megtalál kedvencei között. Ha később mégis szeretnél mégis megjelenni a Meskán, csak töltsd fel termékeid és azok azonnal megjelennek.
Ha szeretnéd, hogy boltod üres adatlapja se jelenjen meg és boltod neve eltűnjön a korábban kedvencnek jelölt felhasználók listájából is, akkor írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva és boltodat inaktiváljuk.
Ha később mégis szeretnél megjelenni termékekkel az oldalon, boltod aktiválását a Fiókom/Saját termékeim menüpontban kérheted a Bolt aktiválás kérése gombra kattintva.
Amennyiben a regisztrációnál megadott személyes adataid törlését szeretnéd kérni, írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva, ás fiókodat megszüntetjük.
Figyelj rá, hogy bejeletkezve írj nekünk, csak ekkor tudunk meggyőződni róla, hogy valóban a fiók tulajdonosa kéri a törlést.
A felhasználói fiók későbbi visszaállítására semmilyen formában sincs lehetőség. A törlést kérését követően a felhasználó adatai a törlést követően eltávolításra kerülnek az aktív rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban számlamegőrzési kötelezettség 8 év) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.
A Fiókom/Boltom beállításai menüben fel tudsz tölteni egyedi fejlécképet, avatar (profil) képet, valamint egy rövid bemutatkozót is a bolthoz.
Boltodon belül egyéni kategóriákat, ún. polcokat hozhatsz létre, ezzel is kényelmesebbé téve az eligazodást a vevők számára.
Boltod oldalán a három legnépszerűbb terméked jelenik meg kiemelve ajánlott termékként. Illetve ha bepipálod a Fiókom/Saját termékeim menüben, hogy melyek legyenek az ajánlott termékeid, akkor az így megjelölt termékek fognak ott megjelenni.
Termékeid sorrendjét is alakíthatod boltodon belül, erről részletesen itt olvashatsz: https://www.meska.hu/Blog/post/Alakitsdegyedilegtermekeidsorrendjet?p=cG9zdF9pZD04OTM=
Boltnyitás után boltod inaktív, azaz még nem látható a Meska nyilvános felületein. A bolt létrehozása és legalább 3 termék feltöltése után kérd boltod aktiválását a Fiókom/Saját termékeim menüben!
- Fiókom/Új termék felvitele menü szolgál az új termékek felvitelére
- Fiókom/Saját termékeim menüből a "Hasonló termék felvitele"-n keresztül úgy tudsz feltölteni terméket, hogy nem kell minden adatot beírnod, persze vigyázz, hogy a termékre vonatkozó adatokat mindenképp átírd!
- A Fiókom/Eladott termékeim és a Fiókom/Lejárt termékeim menüből is egyszerűen újra tudod aktiválni a termékeket.
--- Ha nem találod ezeket a menüpontokat a Fiókom menüben, talán még nem nyitottad meg boltodat: Fiókom/Boltot nyitok menüre kattintasz és megadod a boltnyitáshoz szükséges adataidat, máris látni fogod a bolthoz és a termékfeltöltéshez kapcsolódó menüpontokat is.
A feltöltött termékek megvásárlásig, vagy négy hónapig, azaz 120 napig láthatók a Meskán. Ezt követően természetesen újra tudod aktiválni a lejárt terméket.
Ezek a termékek attól egyediek, hogy egyenként, kézzel készültek, ezért két tökéletesen egyforma darab megalkotása nem lehetséges. A termék leírásában fel kell tüntetni, hogy pontosan mi az, amit az eladó adott hozzá a termékhez, és mi az, amit már készen vásárolt hozzá.
Valamint ha valaki például korábban kedvencnek jelölte boltodat, továbbra is megtalál kedvencei között.
--- Ha később mégis szeretnél mégis megjelenni a Meskán, csak töltsd fel termékeid és azok azonnal megjelennek.
- Ha szeretnéd, hogy boltod üres adatlapja se jelenjen meg és boltod neve eltűnjön a korábban kedvencnek jelölt felhasználók listájából is, akkor írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatára" gombra kattintva és boltodat inaktiváljuk.
--- Ha később mégis szeretnél megjelenni termékekkel az oldalon, boltod aktiválását a Fiókom/Saját termékeim menüpontban kérheted a Bolt aktiválás kérése gombra kattintva.
- Amennyiben a regisztrációnál megadott személyes adataid törlését szeretnéd kérni, írj nekünk a lenti "Lépj kapcsolatba a Meska ügyfélszolgálatával" gombra kattintva, ás fiókodat megszüntetjük.
Figyelj rá, hogy bejeletkezve írj nekünk, csak ekkor tudunk meggyőződni róla, hogy valóban a fiók tulajdonosa kéri a törlést. A felhasználói fiók későbbi visszaállítására semmilyen formában sincs lehetőség.
A törlést kérését követően a felhasználó adatai a törlést követően eltávolításra kerülnek az aktív rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban számlamegőrzési kötelezettség 8 év) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.
A szállítási információt kétféle módon tudod megadni. A Fiókom/Bolt beállítása/Szállítás lapfülön alapértelmezett szállítási módokat és költségeket tudsz feltüntetni. Az ide beírt szállítási módok fognak megjelenni minden olyan termékednél, amit nem egyedi szállítással töltesz fel.
Egyedi szállítási módokat és költségeket pedig a termékfeltöltés során, a 6. pont kitöltésével tudsz megadni.
Postázd/küldd el (vagy személyes átvétel esetén add át) a terméket a vevőnek, és jelezd a Fiókom/Eladott termékeim menüben a termék melletti "Postázva" gombra kattintva, hogy ez megtörtént. A "Postázva" jelölést követően 8 nap elmúltával válik elérhetővé az összeg Barion egyenlegedben.
Nagyon részletesen, minden információt a Barion elfogadásról itt találsz:
http://www.meska.hu/Blog/post/BankkartyasfizeteslehetosegeaMeskahun?p=cG9zdF9pZD0xMjQ2
Egy termék feltöltése 20 Ft + Áfa; ezért az összegért a termék eladásig, vagy 120 napig jelenik meg a Meskán. Sikeres értékesítés esetén a vételár 10%-a + Áfa (min. 80 Ft + Áfa) fizetendő.
A mindenkori érvényes részletes díjszabást itt találod: https://www.meska.hu/Static/dijszabas
A Meska fizetős szolgáltatásait előfizetéses rendszerben tudod igénybe venni. A Fiókom/Meska egyenlegem menüben tudod nyomonkövetni aktuális egyenlegedet. Ugyanezen a menün keresztül tudod bankkártyás fizetéssel feltölteni Meska egyenleged, vagy itt találod meg az átutaláshoz szükséges adatokat is.
Bankkártyás egyenlegfeltöltés: https://www.meska.hu/Barion/egyenlegfeltoltes
A felső táblázatban a Számla letöltés oszlopban tudod letölteni a befizetéseid után kiállított számlákat. A számlákat a Fiókom/Adatok megadása menüben a lap alján megadott számlázási névre és címre állítjuk ki.
Az utalás beérkezését követően befizetésedről elektronikus számlát állítunk ki, melyet feltöltünk a Fiókom/Meska egyenlegem-számlázás menüpontba.
Lehetőséged van bankkártyás egyenlegfeltöltésre is - ezt a Fiókom/Egyenlegfeltöltés menüben tudod kezdeményezni. Ha így fizeted be egyenleged, akkor a fizetés pillanatában, átfutási idő nélkül automatikusan jóváírásra is kerül befizetésed.
Válaszul idemásoljuk a NAV részünkre írt hivatalos állásfoglalását a kérdésben:
"A szellemi szabadfoglalkozás kifejezés nem adójogi kategória, az ilyen tevékenységet végző magánszemélyek - mint például a művészeti alkotásokat előállító személyek is - adóazonosító jel birtokában gyakorolhatják tevékenységüket, azonban amennyiben jellemzően rendszeresen vagy üzletszerűen folytatják azt, akkor adószámot kell igényelniük az állami adóhatóságtól, illetőleg egyéni vállalkozói igazolványt kell igényelniük a székhelyük szerint illetékes okmányirodától, és esetlegesen bekerülnek az ÁFA-tv. hatálya alá is."
Folyamatos és naprakész adózási tanácsokat sajnos nem tudunk nyújtani, mert ez nem tartozik cégünk profiljába.
További kérdések esetén, kérjük keress meg egy könyvelőt vagy adótanácsadót.
Ha ezt megtetted, akkor részünkről nincs technikai akadálya az árusításnak. Ez azért szükséges, hogy a Meska a szabályoknak megfelelő számlát tudjon befizetéseidről Részedre kiállítani.
Ilyen esetben csak annyi a különbség, hogy a pénz a Meskától érkezik, de a Meska részére nem kell számlát kiállítanod - az Ajándékkártya csak egy fizetési, pénzhelyettesítő eszköz. A Meska nem állít ki számlát a vásárló részére abban az esetben sem ha ajándékkártyával vásárol, hiszen a terméket nem a Meskától vásárolta. Ezt Neked, a terméket értékesítőnek kell megtenned. Amikor magát az Ajándékkártyát vásárolja meg valaki, arról természetesen kap számlát a Meskától.
Ezt követően a Vásárlónak két hét áll rendelkezésére, hogy a vételi ajánlatát teljesítse, azaz megvásárolja a Honlapon meghirdetett terméket. Az Eladónak lehetősége van arra, hogy a két hetes határidőt saját felelősségére meghosszabbítsa."
Persze itt több eset is lehetséges:
- Vásárolt, de még nem fizetett a vevő: próbáld meg felvenni a kapcsolatot a vásárlóval üzenetben. Ha nem jelentkezik, tapasztalatunk szerint érdemes még egyszer kezdeményezni a kapcsolatfelvételt, amenniyben ez sem járna sikerrel, akkor jelentsd az adásvétel sikertelenségét, ekkor töröljük az adásvételt: az eladási jutalékot jóváírjuk, a termék ismét megjelenik boltodban.
- Vásárolt és már fizetett: küldd el a vásárló részére a terméket a megadott szállítási címre a vásárló által kért módon.
- Egyedi terméket rendelt, ami elkészült, de még nem vásárolt és nem fizetett:
ha üzenetben egyedi terméket rendelnek tőled, mindig töltsd fel a terméket a Meskára még mielőtt nekiállnál elkészíteni, mert magával a vásárlással jön létre köztetek a szerződés, ekkor kapod meg a vásárló pontos adatait.
Sőt, nagyobb értékű vagy speciális termék esetén akár kérj előleget vagy a vételár előre fizetését!
Van néhány további kitétel, amely esetben a vásárló nem állhat el, ezekről itt találsz részletes leírást:https://www.meska.hu/Static/elallasifeltetelek
Gyorsabban tudunk segíteni, ha minél részletesebben leírod a problémát, csatolj akár képernyőképet is, az mindig nagy segítség nekünk. Küldd az oldal linkjét ahol tapasztaltad a problémát, másold be a látott hibaüzenetet, vagy bármi amivel konkretizálni tudod a jelenséget, segíteni fog nekünk a jelenség megértésében, javításában.
Ha olyan jellegű a hiba, ami ellehetetleníti az oldal használatát és akár éjszakai vagy hétvégi megoldást kíván, akkor bepipálással riasztást is tudsz küldeni nekünk.
Még ha nem is tudunk mindent azonnal megvalósítani, nagyon szeretjük az ilyen visszajelzéseket, mert mind más-más szemszögből láttatják velünk az oldalt,
és sokat segítenek az így összegyűlt javaslatok a későbbi ötletelésekben vagy a fejlesztések pontosításakor.
Az oldal alján található "Lépj kapcsolatba a Meska piactér ügyfélszolgálatával" gombra kattintva tudsz nekünk írni.
Nem találtad meg, amit kerestél?
Lépj kapcsolatba egy...
Háromféleképpen is tudsz írni a Meskán áruló eladóknak:
- termékoldalon a leírás alatt "Kérdésem van a termékről" linkre kattintva
- termékoldalon a jobb oldali dobozban az "Üzenet az eladónak" gombra kattintva
- boltos adatlapján a bemutatkozom dobozban "Üzenet az eladónak" gombra kattintva.